O noua productie
Bulandra per Musica!
Premiera extraordinara in cadrul Festivalului George Enescu 2015
Un spectacol de Alexandru Darie
The Bach Files
Muzica Adrian Enescu pe teme de J.S.Bach
Scenografia Octavian Neculai
Cu: Zoli Toth Project
Data premierei: 25, 26, 27 septembrie 2015
Durata spectacolului: 1h15 fără pauză
Actori: Adrian Ciobanu, Antoaneta Cojocaru, Raphaela Lei, Alin State, Cristiana Ioniţă, Raluca Nicolae, Georgiana Dobre, Daniela Tocari, Andreea Şovan, Gabriel Sandu, Bogdan Iacob, Vlad Troncea, Brian West
Coregrafie: Arcadie Rusu
Grafică BD - Bandă desenată: Ana-Maria Crişan, Ioana Ţurcanu, Octavian Neculai
Animaţie: Anna Florea
Live animation: Radu Pop
Lighting design: Alexandru Darie
Graphic - Make up design: Ana Cristian, Octavian Neculai
Modelarea marionetelor: Adela Bonat
Mânuitorii marionetelor : Elena Dumitrescu, Elena Muşat, Cristina Ţane, Marius Bugi
Hair Stylist: Ligiana Mandea
Make-up : Diana Ionescu si Valentina Sandovici
Asistent scenografie: Vladimir Iuganu
Regie scenă: Alina Manu
Maistru lumini: Florin Manu
Şef maşinişti : Ion Staicu
Recuzită : Laurenţiu Manea, Ion Nicolau
Coafură : Georgeta Barbu
Cabine : Liliana Chiriţescu, Paraschiva Staicu
Costume realizate cu sprijinul: Adelina Ivan, Adina Buzatu
Foto : Radu Sandovici
UN PROIECT BULANDRA PER MUSICA
Într-o dimineață primesc pe neașteptate vizita marelui meu prieten și compozitor Adrian Enescu, care-mi spune că a scris o muzică fusion inspirată de compozițiile lui Johann Sebastian Bach.
O muzică de o modernitate sfâșietoare, teme cunoscute ale lui Bach, dar și contrateme, subteme surprinzătoare scoase la lumină din măruntaiele complicatelor partituri ale geniului, superb interpretate live de Zoli Toth Quartet.
O lume când tristă, când explodând de bucurie, plină de viață.
M-am gândit instantaneu că această muzică cinematografică poate da naștere unui "film teatral" al unei dramatice povesti de viata, fir de lagatura prin timp intre epoca istorica a lui Bach si virulenta epocii moderne!
The Bach Files:
un detectiv particular caută într-o metropolă, creuzet al tuturor timpurilor, lumilor și posibilităților, o descedentă a marelui compozitor, un suflet ratacit.
Un thriller cu accente SF, o poveste tulburătoare despre iubire, frumusete, despre lupta dintre bine și rău, despre căutarea de sine.
Un film pe viu, în care actorii, tranformați în imagini alb-negru, se dizolva, se suprapun, supraanimeaza, isi traiesc si isi spun povestea in si peste desenele animate, in cinetica unei imense benzi desenate creata de Octavian Neculai.
Un film 2D creat cu elemente 3D vii, teatrale.
Un spectacol condus în exclusivitate de muzică.
Alexandru Darie
Premiera extraordinara in cadrul Festivalului George Enescu 2015
„The Bach Files”, pus în scenă în această stagiune la Teatrul Bulandra de Ducu Darie, e cel mai modern show al anului. În egală măsură, e un spectacol ce ar face cinste teatrului românesc la orice festival internațional, desfășurat pe orice continent. Dincolo de marea muzică – prelucrările lui Adrian Enescu după Johann Sebastian Bach, în interpretarea cvartetului atât de special Zoli Toth Project – spectacolul regizat de Alexandru Darie degajă copleșitoare energii cinetice și artistice. Horia Ghibuțiu
La sfârşitul secolului al XVII-lea (pe când se năştea şi Bach) a apărut expresia dramma per musica, desemnând acele piese de teatru, în versuri, menite să devină librete de operă. Sintagma a fost parafrazată în urmă cu câţiva ani, programul „Bulandra per musica” incluzând producţii precum „Elisaveta Bam” (regia: Alexandru Tocilescu) sau „Orfeu şi Euridice” (regia: Alexandru Darie), cărora li se adaugă, iată, „The Bach Files”, a cărui premieră a avut loc săptămâna trecută în cadrul Festivalului „George Enescu”. Johann Sebastian Bach a fost pasionat de arta contrapunctului. Spectacolul lui Alexandru Darie, prin muzica lui Adrian Enescu şi interpretarea instrumentiştilor din Zoli Toth Project, merge pe aceeaşi linie. Sonorităţile iniţial austere, dar de o modernitate sfâşietoare, capătă un nou înţeles prin reorchestraţii, iar peruca barocă se însufleţeşte prin teatru-dans şi imagine cinetică. Finalul – happy şi luminos – a fost răsplătit cu aplauze generoase, semn desluşit că spectacolul va avea o viaţă a lui, sub conducerea muzicii. Maria Zărnescu
Aşa se întâmplă în viaţă : trăim în comun evenimente, dar avem fiecare povestea noastră despre ele. Tocmai acest fapt face lucrurile interesante, iar într-un spaţiu al poveştii, cum este cel creat acum pe scena Sălii Toma Caragiu, nu puteam să nu ascultăm şi altă versiune a începutului. Sanda Vişan
Simfoniile clasicului festival Enescu contin patru parti consecutive. Simfonia de la Bulandra propune patru parti concomitente: muzica, marionete, video, dans. Enescu – Bonat – Neculai – Rusu. Ar fi nevoie de patru vizionari. Cate una pentru fiecareparte. Dar suntem la Bulandra si exigentele sunt la superlativ. Dintr-o singura vizita se cuvine cuprins intregul. Pana la urma, o singura viziune a nascut totul. Mihai Brezeanu
"The Bach Files” este un proiect îndrăzneţ, curajos, un experiment artistic care satisface apetitul pentru nonconformism estetic de calitate al spectatorului de Bulandra. Un produs fusion, avangardist, echilibrat, rafinat şi accesibil. Aşadar, Viva la musica! Fiat Bach!! Răzvana Niță
În această poveste de iubire cât se poate de actuală, în care dansul trupurilor are nevoie de anonimatul sufletesc de a doua zi, muzica lui Bach, deşi compusă în urmă cu sute de ani, pare incredibil de firească, atunci când exprimă acel amestec dintre singurătate, nevoia de afecţiune, spaima în faţa abandonului şi defensele hedoniste. Adriana Gionea
În această poveste de iubire cât se poate de actuală, în care dansul trupurilor are nevoie de anonimatul sufletesc de a doua zi, muzica lui Bach, deşi compusă în urmă cu sute de ani, pare incredibil de firească, atunci când exprimă acel amestec dintre singurătate, nevoia de afecţiune, spaima în faţa abandonului şi defensele hedoniste. - See more at: http://www.postmodern.ro/articol/bach-files-%E2%80%93-coregrafia-unui-cuplu-simfonii-contemporane-si-benzi-desenate#sthash.V6s3YjcZ.dpuf
“The Bach Files” este un eveniment teatral compus cu originalitate de adevărații “grădinari” căutători de formule noi pentru viața teatrului. Fantezia lor debordantă, cu logică însă aplicată, nu avea un rezultat cuceritor al publicului dacă nu pornea de la muzica lui Adrian Enescu de a inova și actualiza acordurile lui Bach. Acest musical, uimitor continuă drumul lansat de “Elisaveta Bam” (regia Alexandru Tocilescu) și “Orfeu și Euridice” (regia Alexandru Darie), oferind cu succes la Marele Public, un exemplu cultural de ce presupune inovația teatrală. Ileana Lucaciu
Este absolut uluitor ce a putut să scoată la iveală regizorul Alexandru Darie din resursele secrete ale actorilor! Și ce rafinamente a putut să inventeze, ca să amintesc doar scena în care păpușarii mânuiesc îngerul pentru ca acesta, la rândul lui, să mânuiască manechinele a căror semnificație încerc doar s-o ghicesc: lumea, martorii, judecătorii? Gabriela Hurezean
In regia lui Alexandru Darie, cu o scenografie de Octavian Neculai si pe muzica lui Adrian Enescu, The Bach Files si-a facut o intrare triumfala cu o reprezentatie speciala pe 2 si 3 septembrie la Bulandra, in cadrul Festivalului Enescu. Un spectacol care sparge toate tiparele in teatrul romanesc. Radu Sandovici
Spectacolul de la Bulandra - un mixaj fastidios de muzică, dans, desene animate, marionete, video-proiecţii - are o structură liberă, respirând bucuria creaţiei pe care ţi-o împărtăşesc în scenă toţi cei din echipa amplă de realizatori. Spectacolul impresionează prin energia debordantă pe care o transmite, prin ţesătura abilă de sunet, mişcare, lumini, imagini proiectate simultan, într-o expresie sintetică performantă. Rapelul Bach e omniprezent prin prelucrările muzicale, dar şi prin chipul lui Bach însuşi, care baleiază multiplicat prin scenă sub forma unui desen animat. Doina Papp
Spectacolul are in constructia lui multa emotie si imaginatie, pe care le comprima intr-un prezent continuu si care ofera povestea de dragoste care apartine fiecaruia dintre noi. Georgiana Ene