TACÂMURI DE PUI

TACÂMURI DE PUI
de Spiro Gyorgy

Traducerea: Ana Scarlat
Regia: Gelu Colceag
Scenografia: Mihai Madescu
Costume: Nina Brumusila

Batrana: Luminita Gheorghiu
Profesorul: Petre Lupu
Femeia: Tora Vasilescu
Tatal: Doru Ana
Mama: Mirela Gorea
Piciul: Vlad Zamfirescu
Amicul: Silviu Geamanu
Plutonierul: Ionel Mihailescu
Sergentul: Gheorghe Ifrim
Functionara: Daniela Nane
Pustoaica: Alina Berzunteanu
Fetiscana: Antoaneta Zaharia

tacamuri_lupu_gheorghiu
tacamuri_zaharia_berzunteanu
tacamuri_zamfirescu
1/3 
start stop bwd fwd

    Este aici o lume clocotind de vitalitate si totodatã dospind in propria-i mizerie. Scena se transforma intr-o incinta discret sordida si totusi impregnata de o poezie difuza. (Alice Georgescu - Scena)

    Scrisa cu dezinvoltura, frizand prin tipul de limbaj o vulgaritate intentionata, piesa identifica si urmareste un tip de conflict si de aici o lume, recognoscibile dincolo de orice frontiere, culturi si civilizatii. (Marina Constantinescu - Romania Literara)

    Ar fi indicat sa nu plecati inainte de finalul spectacolului, indignati din cauza limbajului. Autorul piesei nu a folosit cuvintele si expresiile neacademice pe care le veti auzi in aceasta seara pentru a soca. Nici pentru a atrage o anumita categorie de public. Nici pentru a crea un univers autentic pentru personajele sale. Nici pentru a va goni din sala. Noi credem ca vrut sa traga un semnal de alarma. Ca si spectacolul nostru. (Gelu Colceag)
 

TACÂMURI DE PUI - un pariu cu mai mulţi câştigători

    Ţine de spiritul Teatrului Bulandra - şi constituie, fără îndoială, unul dintre pilonii de rezistenţă ai acestei trupe, dacă şi nu secretul tinereţii ei - permanentul dialog scenic între generaţii. Aşa se întâmpla în timpul doamnei Bulandra, gata oricând să facă sute de kilometri pentru a vedea un tânăr actor despre care auzise că este promiţător şi să facă apoi, iar, sute de diligenţe pe lângă oficialităţi, ca să-l poată aduce în teatru. Aşa se întâmpla în timpul domnului Ciulei, de al cărui directorat, de ale cărui montări se leagă debutul fast al unora dintre cele mai mari cariere actoriceşti ale ultimelor decenii. Aşa s-a întâmplat şi mai târziu, aşa se întâmplă, iată şi acum, şi cu acest spectacol în care joacă alături Luminiţa Gheorghiu şi Alina Berzunţeanu, Tora Vasilescu şi Antoaneta Zaharia, Petre Lupu şi Gheorghe Ifrim.

    A alătura în mod programatic generaţii diferite, a reuni experienţa cu prospeţimea, forţa cu fragilitatea, "zestrea" cu promisiunea şi ale face să sune armonic este un pariu pe cât de ispititor pe atât de riscant. Riscurile sunt asumate şi de o parte şi de cealaltă - comparaţiile sunt lucru… delicat, nu ştii ce efect nasc. Dar fără risc, bucuria jocului, bucuria lucrului sunt mărunte iar Teatrul Bulandra are ambiţia altor dimensiuni.

    Este un pariu, spuneam, care ţine de o tradiţie. Un pariu mai special, însă, care nu presupune, obligatoriu, vreun învins. El poate, el trebuie să fie câştigat - şi a fost, nu o dată - de ambele părţi. (Cristina Dumitrescu)

    Spectacolul a obtinut Marele Premiu pentru cel mai bun spectacol  la festivalul de umor negru Humorror '98 . De asemenea, pentru rolul Tatăl, în cadrul aceluiaşi Festival, Doru Ana a obţinut Premiul pentru cel mai bun actor.