Events

Ne știm de 100 de ani

Teatrul Bulandra va găzdui marţi, 4 şi miercuri, 5 decembrie a.c.

Spectacolul Ne ştim de 100 de ani în regia lui Ştefan Iordănescu pe un text de Vlad Tăuşance. Spectacolul, având în distribuţie actori ai teatrelor partenere, reprezentative pentru cele patru regiuni ale ţării, interpretează explicit şi metaforic tema Centenarului, spectatorii fiind invitaţi să descopere ce îi uneşte şi ce îi desparte pe români după 100 de ani.

Ne știm de 100 de ani unește patru teatre din patru regiuni istorice

Spectacolul de teatru Ne știm de 100 de ani pune în joc, în regia lui Ștefan Iordănescu, mai multe definiții posibile ale României și românilor, pornind de la un text de Vlad Tăușance. După premiera și spectacolul din 6 și 7 octombrie, de la Teatrul „Anton Pann” Râmnicu Vâlcea, spectatorii din Arad, Reșița, Piatra Neamț, Timișoara și București sunt invitați să descopere ce ne unește și ce ne desparte în România centenară.

Spectacolul interpretează tema Centenarului pe mai multe paliere, explicit și metaforic, fără a se feri de umorul critic sau abordări teatrale inovatoare. Distribuția de opt actori susține o desfășurare amplă de personaje și tipologii, actuale și tradiționale, de la provincie la diaspora sau Piața Victoriei. „Vedem Unirea ca pe un proces organic și continuu, un exercițiu de o sută de ani de negociere a așteptărilor, a deziluziilor și victoriilor noastre. Tocmai această diversitate de tonuri și teme a fost provocarea pe care am propus-o echipei care a inclus compoziție muzicală, coregrafie, light și video design, precum și o scenografie complexă” a explicat Ștefan Iordănescu, regizorul și inițiatorul proiectului.

Read more...

In memoriam Lucian Pintilie

Regizorul Lucian Pintilie, unul dintre creatorii care au influenţat definitoriu istoria Teatrului Bulandra, figură emblematică a teatrului şi cinematografiei româneşti de peste 50 de ani, s-a stins din viaţă la vârsta de 84 ani.


Un om e liber când hotăreşte să fie liber declara într-un interviu Lucian Pintilie, cuvinte care par să ilustreze perfect traiectoria carierei sale într-o epocă caracterizată prin obscuritate şi tiranie.

Read more...

In memoriam Doris Jurgea

Scenografa Doris Jurgea a încetat din viață în data de 13 februarie 2018, la vârsta de 97 de ani.
Născută la 4 februarie 1921, Doris Jurgea (pe numele real Theodora Aurelia Jurgea Negrilești) a practicat scenografia la Teatrul „Lucia Sturdza Bulandra” din București, colaborând, pe parcursul carierei, și cu alte importante teatre din țară, precum Teatrul Mic din București (la vremea aceea numit „Teatrul Actorilor de Film”), Teatrul Național „Vasile Alecsandri” din Iași, Teatrul Municipal din Baia Mare sau Teatrul Municipal Bacovia din Bacău și alte prestigioase instituții culturale din țară. A debutat alături de Tony Gheorghiu, unul dintre cei mai importanți scenografi români, cu prilejul spectacolului „Ion Vodă cel Cumplit”, la Opera Română din București. A fost contemporană cu scenografi precum Dan Nemțeanu, Ovidiu Bubulac și Adriana Leonescu și a colaborat cu regizori remarcabili ai teatrului românesc: Liviu Ciulei, Valeriu Moisescu, Crin Teodorescu, Radu Penciulescu, Marietta Sadova, Moni Ghelerter, N. Al. Toscani, George Rafael, Sorana Coroamă Stanca, George Teodorescu, Dan Micu.
Doris Jurgea a îmbogățit, prin talentul său artistic, personaje, spații scenice și spectacole semnificative, care au rămas în istoria teatrului românesc. Dintre cele mai importante, amintim: „Visul unei nopți de vară” de William Shakespeare, „Anna Karenina” de Lev Nicolaevici Tolstoi, „Vrăjitoarele din Salem” de Arthur Miller, „Jocul de-a vacanța” de Mihail Sebastian, „Tineri căsătoriți caută cameră” de Mihail Roscin, „Trei generații” de Lucia Demetrius, „Lungul drum al zilei către noapte” de Eugene O'Neill, „Pescărușul” de Anton Pavlovici

Cehov, „Menajeria de sticlă” de Tennessee Williams, „O scrisoare pierdută” de Ion Luca Caragiale, „Vicarul” de Rolf Hochhuth. S-a retras în culisele teatrului în anii ’80, iar în anul 2002 a reușit să îmbogățească literatura română cu un volum de memorii semnat de soțul ei, Gheorghe Jurgea Negrilești: „Troica amintirilor. Sub patru regi”, ediție apărută la Editura Cartea Românească, cu o prefață semnată de scriitorul Constantin Țoiu.

Read more...

IRINA ALEXANDRA BANEA, PREMIATĂ LA GALA PREMIILOR MUNICIPIULUI BUCUREȘTI PENTRU ARTĂ ȘI CULTURĂ

24 de personalităţi marcante ale vieţii culturale române au primit din partea Municipalităţii premii de Excelenţă în Cultură în cadrul Galei Premiilor Municipiului București pentru Artă și Cultură.

Teatrul Bulandra anunță cu bucurie că, alături de unele dintre cele mai importante figure ale culturii bucureștene, pe scena galei s-a aflat și tânăra regizoare Irina Alexandra Banea, premiată pentru debutul său regizoral cu spectacolul INCENDII de Wajdi Mouawad.

Deoarece publicul rămâne, pentru noi, cea mai importantă autoritate, vă așteptăm cu drag la reprezentația din data de 8 februarie, la Sala Toma Caragiu.

Nu există premiu mai important decât aplauzele.

Actorul Victor Rebengiuc a devenit Cavaler al Ordinului Steaua României

"Actorul Victor Rebengiuc a fost decorat cu Ordinul Steaua României în rang de Cavaler de către preşedintele Klaus Iohannis, într-o ceremonie care a avut loc, miercuri, la Palatul Cotroceni, cei prezenţi ţinând şi un moment de reculegere în memoria actriţei Olga Tudorache." -Mediafax

Citeste tot articolul

The Art of Light on Stage

Award-winning performance designer Yaron Abulafia has designed over 200 performances, installations, concerts and TV shows internationally. He has designed for Staatsballett Berlin, English National Ballet, Nederlands Dans Theater, the Hungarian State Theatre of Cluj-Napoca in Romania, Rambert Dance Company, Opera Ballett am Rhein Dusseldorf, Compañía Nacioanl de Danza Spain and Ballet BC in Vancouver – to mention but a few.

In his book The Art of Light on Stage, Abulafia focusses on the new tendencies of lighting design for contemporary ‘post dramatic’ performance, approaching lighting design from semiotic and phenomenological perspectives, with reference to cognitive studies and the arts. Abulafia introduces a conceptual framework for the analysis of the bodily experience, the meaning and the autonomy of light in contemporary performance, considering light as a performer and the ‘sculptor’ of spatial perception. In his academic writings – as well as in his performance designs – Abulafia explores the ‘performativity’ of light, examines the boundaries of its autonomy from the narrative and works to interweave dramaturgy of light along with the creation of other media in the performance.

Abulafia is in-demand visiting lecturer in universities and art academies around the world. He holds a PhD, Masters degree in Scenography, and B.A. in theatre studies. Abulafia was honoured to take part as a jury member in the most distinguished international exhibition of performance design – World Stage Design 2013 – organized by OISTAT once in 4 years.

 

The event will be held in English.